ACTIVITAT 1:
Agafem els mòbils i anem a investigar!
En aquesta activitat utilitzarem l'aplicació del mòbil "My Traks". Farem un recorregut al llarg de la muralla Romana i localitzarem el tipus de pedra que van utilitzar a cada época per tal de construïr-la.
El nostre recorregut: https://drive.google.com/open?id=0B7w8uC9OiNPeY1RCSGZCVV9MNE0
ACTIVITAT 2:
Il·lustrem la muralla!
En la segona activitat i un cop fet el recorregut, cada nen/a escollirà un traç de la muralla, seguidament es farà un dibuix i es donarà color a aquest. Amb aquesta activitat intentem que els nens prenguin consciència del color, de la forma, del tipus de construcció,etc.
ACTIVITAT 3:
Embrutem-nos les mans!

Ara toca manipular diferents materials. En aquesta activitat construirem un tall de muralla, aquella que anteriorment hem dibuixat.
Per dur a terme aquesta activitat necessitarem:
- Fang.
- Sorra.
- Pedres (sorrenques i carreus).
- Aigua.
ACTIVITAT 4:
Connectem idees?
AVALUACIÓ:
Per tal d'avaluar aquestes activitats ens hem fixat en els següents ítems:
Molt bé | Bé | Suficient | Malament | |
Tema del Bloc | És concret està ben estructurar i s'adapta als objectius i punts de tot el bloc. | El tema està problematitzat però no és d'interès. | El tema és una pregunta però no està problematitzada. | El tema no està problematitzat. |
Idees prèvies | Fer un debat a l'aula sobre els coneixements previs de la muralla. | Activitats per saber el nivell dels alumnes. | Fer preguntes als alumnes. | No hi ha treball d'idees prèvies. |
Continguts | Es tracte tots els teme del bloc de forma clara i entenedora. Són interdiciplinar i tenen lligam amb el curriculum de primària (ciències social). | Es presenten de manera ordenada i potencien l'esperit crític dels alumnes. | Estan ordenats però no estan contextualizats amb els objectius. | No es treballen els continguts prèviament proposats. |
Activitats | Es basen en una investigació, Treballa les habilitats de les ciències socials: fent-se preguntes, pluja d'idees, fonts, etc. Atenció a la diversitat. | Treballa les habilitats de les ciències socials però encanvi no tracta la diversitat. | No treballa les habilitats socials. | No hi ha activitats. |
Avaluació | Avaluació objectiva on s'observa tot el procès d'aprenentatge. | Avaluació objectiva. Però manca l'atenció a la diversitat. | Avaluació subjectiva, no entenedora. | No s'han assolit els objectius. |
El tema d’aquest blog és ben adequat per plantejar problemàtiques. Aquesta muralla, sobretot per la gent de Girona, és un lloc simbòlic i de prestigi de la ciutat. Cada dia centenars de persones hi passen pel seu voltant sense adonar-se del que tenen al costat. Per tant està present en el dia a dia de moltes d’elles i és una
ResponderEliminarbona manera, la d’aprofitar l’entorn, per crear un aprenentatge.
El dossier del mestre respon a les activitats i no només això sinó que també dóna més informació per complementar les preguntes i qüestions que se’ls hi pugui originar als nens. Nogensmenys si el docent l’hagués d’utilitzar, necessitaria connexió a internet, ja que no tel pots descarregar. Però tot i aquest petit inconvenient
l’apartat del dossier del mestre està més que bé!
La tipologia d’activitats és correcte, hi ha varietat, és vivencial i creatiu al mateix moment que tradicional i pràctic (ens referim sobretot a l’activitat quatre, la que és una fitxa). A partir de les activitats els nens es poden qüestionar altres coses afavorit així l’aprenentatge. Hem trobat a faltar que et puguis descarregar les activitats i que només hagis d’imprimir-ho i fer “x” còpies. A més a més quan et descarregues la ruta, del recorregut, és una mica complicat; has de demanar permís als components del blog, has de tenir el my tracks o una aplicació compatible, ... No obstant supera, amb bona nota, el nostre ítem de l’apartat d’activitats.
I finalment l’apartat d’avaluació, aquest ens sembla que hi ha varis ítems pel que considerem que només n’hi hauria d’haver un, alguns es podrien separar. També hi ha alguns ítems que son subjectius que haurien de ser objectius, ja que sinó no es podria valorar i/o considerar una rúbrica. Tot i això hi ha una característica molt positiva, i en la qual valorem aquest ítem, i és que el nen pot autoavaluar-se, creant així una consolidació dels aprenentatges i aquesta creiem que és la millor manera per fer-ho. Felicitats !!!
Nota: 8
Francesc Morera, Nil Verdú, Pere Vila
Pel que fa la problematica que tracten pensem que és un tema perfecte a treballar a la ciutat on vivim. Molts cops ens centrem en conèixer d'altres aspectes i deixen de banda el nostre municipi, la nostra ciutat, així que trobem una problematica molt encertada.
ResponderEliminarPel que fa les activitats que trobem plantejades, trobem que són diverses, no segueixen una mateixa metodologia totes i això ho volem puntuar com a positiu. Són activitats vivencials, on els alumnes podran aprendre de forma divertida i diferent, com és el cas de l'activitat 3.
Pensem que són activitats que a la vegada treballen altres arees, potenciem la creativitat i la motivació dels alumnes per aprendre.
Com a aspecte a millorar volem esmentar la ruta del recorregut, creiem que és una activitat molt dinàmica i diferent per fer amb els alumnes però que tens problemes a l'hora de poder descarregar-la i això dificulta la feina i preparació de la sortida.
Encara aquest petit comentari, creiem que són activitat molt dinàmiques pels alumnes on aprendran a la vegada que s'ho passen bé i fomenten les ganes de saber-ne més, i això ho valorem molt.
Pel que fa el dossier del mestre, allà podem trobar tota la informació de les diferents activitats plantejades. És una eina molt útil pel mestre i està molt ben enfocada. A més a més, tens la opció de no limitar les activitats amb el contingut que demanada, es a dir, si veus que el grup respon positivament al tema i que està interessat, sempre pots ampliar la informació que els hi dones amb el contingut que trobem al dossier del mestre.
I per última, pel que fa l'avaluació d'aquest blog, ens agradaria dir que els ítems s'ajusten al contingut que hi trobem al blog encara que trobem que hi ha alguns punts que seríen una mica difícils d'avaluar i d'altres com ara continguts o activitats que potser es podrien separar per tal de avaluar-lo millor.
Pel que fa la resta creiem que la feina és positiva i que aquest blog i les activitats que trobem en aquest són eines enriquidores per fer-les servir amb els alumnes dins d'una classe.
Bona feina.
Nota:8,5
Paula Viella, Sara Eustaquio, Laura Morcillo